ЕЛЕКТРОМАШИНА, АТ

ЕЛЕКТРОМАШИНА, АТ

(АТ ЕЛЕКТРОМАШИНА)

Адреса: м. Харків, вул. Озерянська, 106
Телефон: +38(057) 3737560
Факс: +38(057) 3723819

ПАТ «Електромашина» - 145 років!


У вересні 2014 ПАТ «Електромашина», один з лідерів машинобудування України, відзначив знаменну дату - 145 років з дня заснування. Не так багато на Харківщині залишилося промислових підприємств віком більше століття. Ще менше серед них тих, кому всі ці роки вдавалося рости, розвиватися, освоювати нові технології та ринки: навіть у самі напружені часи економічних і політичних криз на «Електромашина» не було ні дня простою.


У вересні 2014 ПАТ «Електромашина», один з лідерів машинобудування України, відзначив знаменну дату - 145 років з дня заснування. Не так багато на Харківщині залишилося промислових підприємств віком більше століття. Ще менше серед них тих, кому всі ці роки вдавалося рости, розвиватися, освоювати нові технології та ринки: навіть у самі напружені часи економічних і політичних криз на «Електромашина» не було ні дня простою.
 
Історія ПАТ «Електромашина» почалася восени 1869, разом з основою Південної залізниці. Тоді майбутній завод називався «Харківські головні залізничні паровозні і вагонні майстерні», які через п'ятдесят років стали паровозоремонтим заводом. Після Другої Світової війни основний напрямок діяльності змістився у бік випуску електродвигунів, а в 1960 році підприємство отримало свою нинішню назву - «Електромашина», і почало успішно розвивати лінійку електричних машин постійного струму. За час існування завод освоїв понад 200 типів, серій і окремих видів електричних машин і апаратів.
 
Після непростих 90-х і кризових 2008-2009-х рр., Новій команді керівників заводу вдалося розрахуватися з боргами, заново налагодити виробництво і знову вивести «Електромашина» у лідери вітчизняного машинобудування. За чотири роки було створено мережу офіційних представництв в Росії, Казахстані та Білорусі. Сьогодні підприємство регулярно поставляє свою продукцію машинобудівникам і гірникам України, Росії, Казахстану, Грузії, В'єтнаму, Македонії, Болгарії, Німеччини, інших країн Європи та Азії, забезпечуючи високу сервісне гарантійне та післягарантійне обслуговування.
 
В інтерв'ю регіональній газеті «ЧАС» №133 від 29.09.2014 про сьогоднішній день підприємства розповідає Валерій Георгійович БОЧАРОВ, Голова Наглядової ради ПАТ "Електромашина".
 
Основною продукцією підприємства понад 50 років є електричні машини постійного струму, краново-металургійні електродвигуни, електродвигуни для залізничного транспорту, електродвигуни для рудникових, тягових, контактних та акумуляторних електровозів, копальнева апаратура. Наші електродвигуни серії Д, ДПЕ, ДПВ експлуатують провідні галузеві гіганти ринку металургії. Більше 80% магістральних локомотивів залізниць країн СНД укомплектовані нашою продукцією. Про її надійності і високих експлуатаційних якостях говорить той факт, що поїзд Hyundai після поломки на станцію буксирував тепловоз, оснащений двигуном нашого виробництва.
Окремої уваги заслуговує наша вибухобезпечна промислова апаратура, яка експлуатується в шахтах і рудниках: майже 90% всіх рудничних електровозів, що працюють на шахтах і вугільних розрізах в Україні і країнах СНД, укомплектовані нашою продукцією.
 
Яким чином на підприємстві забезпечується якість готової продукції?
 
Ми постійно працюємо над підвищенням якості та експлуатаційної надійності продукції, що випускається. Контроль якості починається з вхідного контролю всієї сировини, матеріалів і комплектуючих, що надходить на завод, і продовжується на всіх етапах виробничого процесу. В практику виробництва успішно впроваджена комплексна міжнародна система управління якістю ISO 9001. Про якість нашої продукції говорять і високі нагороди, неодноразово присуджуються заводу: національний сертифікат, що підтверджує, що серед промислових підприємств України за офіційними даними Держ. статистики ПАТ «Електромашина» є Лідером галузі 2013 року; наш тяговий рудничний електродвигун типу ДТН-45/27 був відзначений дипломом і медаллю як «Кращий вітчизняний товар 2013 року» і т.д.
 
 
А як йдуть справи з кадровим складом на підприємстві?
 
Та «Електромашина», яку ми знаємо сьогодні, була б неможлива без працювали на ній видатних, унікальних фахівців. Це і керівники, які провели завод через труднощі воєнного часу і періоди застоїв: В.Д. Філатов, В.Г. Костромін, Ю.А. Патока, А.П. Колесник, В.І. Потрашков. Завжди були кращими у своїй справі і наші фахівці - Ю.П. Сердюков, Г.А. Філон, Е.О. Уколов, С.В. Зеленцов, А.Л.Осмоловскій, О.А. Дубовик, І.Г. Климов, П.П. Кисельов, В. І. Петрушин. Сьогодні на заводі трудяться такі висококваліфіковані фахівці, як Ю.В. Лухін (розробник декількох серій наших машин), П.Ф. Евстафенко, В.А. Розпусний, А.С. Канівський, І. Ф. Дробязко, Є.П. Гур'єв, Я.І. Ващенко, Н.Д. Дикань і багато інших. У нас розвинена спадкоємність: люди трудяться на заводі цілими сім'ями не один десяток років. Наприклад, династія Бережанах за сумою відпрацьованих років віддала заводу понад 400 років! Багато у нас і молодих перспективних кадрів, яким заводу є що запропонувати: цікава робота, гарна перспектива, безцінний досвід.
 
Валерій Георгійович, в чому ви бачите перспективи розвитку підприємства?
 
Ми продовжуємо вирішувати поточні та спрямовані на перспективу завдання - забезпечення високої якості та надійності продукції, подальше вдосконалення сервісного обслуговування, модернізація виробництва, удосконалення існуючих та розробка нових робочих технологій. Враховуючи солідний вік заводу, значні кошти інвестуються в техпереоснащення підприємства. Так, в 2013 році в Японії був куплений багатофункціональний обробний центр, який замінює шість звичайних верстатів; набувається та інше сучасне обладнання.
 
На жаль, вирішення багатьох економічних питань безпосередньо залежить від політичної ситуації в країні. Ми сподіваємося на продовження економічного співробітництва України зі східним сусідом. Однак взятий країною курс на євроінтеграцію ставить перед нами завдання щодо освоєння нових ринків країн Європи, Азії, Африки. І, я впевнений, ПАТ «Електромашина» є, що запропонувати новим партнерам.
 
Аркадій Генкин
Газета «ЧАС» №133 від 29.09.2014